De Pacific heb ik augustus 2003 gekocht met een km stand 22.000
De machine had bijna 2 jaar stil gestaan.
Nu ben ik dagelijks op de Pacific van 1991 onderweg.
De rijeigenschappen zijn wel anders, hij is door de hoge ruit meer wind gevoelig en het bochtenwerk gaat minder soepel vergeleken met de Magna.
En op hoge snelheid is hij minder strak dan de Magna.
De Magna heeft een top van 200 km en de Pacific 180 km Maar voor een lange rit van ± 5 uur dan is de Pacific een prima machine en lekker zuinig gemiddeld 1 op 17.
Het onderhoud is haast helemaal te verwaarlozen, dan gaat het alleen om olie en bougies.
Met opbergruimte heb ik helemaal niets te klagen, bij de Magna had ik altijd een rugtas waar ik alles in mee moest nemen en nu, gaat dit in de kofferbak.
De koffer is groot genoeg voor twee helmen en nog wat kleine spullen.
De rugsteun voor de mede passagier heb ik laten maken van RVS.
Intussen hebben we al weer een paar kilometertjes gereden
( de stand is momenteel 47463 km )
Ook ben ik lid geworden van Pacific Coast Nederland
dat was heel nuttig en je heb er een familie bij.

Op 4-2-2004 ben ik onder uit gegaan door een stukje plasticbuis wat in de bocht lag.
De plasticbuis was door het verkeer kapot gereden en verspreid over de kruising.
Langzaam reed ik om de rommel heen en het stukje in de bocht was fataal.
Water en plastic is als een ijsbaan en daar lag ik. En zoals altijd die rommel is van niemand.
De elektrabuis kost € 1.00 dus laat maar liggen het is van de baas, maar men vergeet het leed voor een ander.
Persoonlijk had ik niets maar de schade aan de motor is € 676.85.

Maar dankzij MotorPort Leeuwarden was hij de volgende dag weer de oude en was ik het snel weer vergeten