Inmiddels heeft mijn dochter ook het motorrijbewijs en heeft ze op 1-5-2013 een Honda Rebel CMX 450 gekocht uit `86

Deze motor is ook een favoriet. De Rebel was in een staat, dat alles was te verhelpen met een beetje inspanning.

Er was helaas niet zo goed op gepast.

Bij de proefrit liep hij niet goed het was erg koud, men zei dat het door de kou kwam,

maar ik wist beter en zij tegen m`n dochter dat het in 5 tellen verholpen was.

Ook was de uitlaat lek ik vertelde haar dat lassen we wel dicht.

Thuis na een grondige inspectie hadden we een paar punten:

  • Stationair = opgelost 5 tellen
  • Sponsig in de vering = op gelost helemaal uit elkaar schoon maken nieuwe keringen en olie en de poten gepolijst
  • Uitlaten = leken wel een vergiet ik heb ze uitgetekend en gemaakt van RvS en een mooi resultaat deze overleven de motor wel 2 keer.

Na een paar ritten had hij toch teveel lawaai en heb ik dempers gemaakt (die er zo weer uit kunnen) en hij is een stuk stiller.

  • Speling schakelpedaal = schoongemaakt nieuw busje laten draaien veertjes in kogelgewrichtjes omgedraaid alles in het vet en het is weer als nieuw.
  • Knakkend of tikkend geluid = bleek de ketting te wezen, losgehaald schoongemaakt gericht en opgespannen is wel toe aan vernieuwing.
  • Hapering remverlichting = opgelost door contacten schoon te maken.
  • Roest = het spatbord voor heb ik gedaan voor proef, zij wilde ook een andere kleur nu de rest nog.

Voor wie er belang bij heeft, heb ik de CMX450C Rebel 86-87 Service manual in pdf klik hier

  • En nu is hij klaar op een paar kleine dingen na.
  • Achter wiel gereviseerd en een nieuwe band.
  • Nieuwe ketting.
  • Vacuum slangen gerepareerd en de remmen gereviseerd.
  • Hij loopt nu als een zonnetje.
  • en met veel plezier op gereden, in oktober 2016 hebben we hem verkocht en heeft hij plaats moeten maken voor een Shadow VT1100 C1